Köpa mobiltelefon utomlands

Permalänk

Köpa mobiltelefon utomlands

Hejsan, var på väg att beställa en refurbish mobiltelefon från ebay, ett företag som säljer. Men slog mig, telefonen är från USA "Unlocked T-Mobile AT&T Verizon Smartphone"

Funkar den på våra nätverk?

Tack

Permalänk
Samsung Sverige

Det beror på den specifika modellen
Vilken är det?
//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Det beror på den specifika modellen
Vilken är det?
//Pontus

Denna länk

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpeltoniem:

Hejsan, var på väg att beställa en refurbish mobiltelefon från ebay, ett företag som säljer. Men slog mig, telefonen är från USA "Unlocked T-Mobile AT&T Verizon Smartphone"

Funkar den på våra nätverk?

Tack

Alla 4G band stöds ja, däremot brukar 4G+ /CA inte fungera 100%. Värt också att nämna är att telefonens garanterade uppdateringar slutar i maj 2022. Också värt att påpeka är att VoLTE/VoWi-Fi troligtvis inte kommer att fungera i Sverige. Tele2 accepterar VoLTE/VoWi-Fi för Pixel 4a och nyare, medans andra operatörer (t.ex. Telenor) godkänner först Pixel 6 och 6 Pro för VoLTE. 3G näten i Sverige har börjat stängas ner och där du inte har 3G så kommer samtal göras över 2G och du kan inte ha samtal och internet samtidigt.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Alla 4G band stöds ja, däremot brukar 4G+ /CA inte fungera 100%. Värt också att nämna är att telefonens garanterade uppdateringar slutar i maj 2022. Också värt att påpeka är att VoLTE/VoWi-Fi troligtvis inte kommer att fungera i Sverige. Tele2 accepterar VoLTE/VoWi-Fi för Pixel 4a och nyare, medans andra operatörer (t.ex. Telenor) godkänner först Pixel 6 och 6 Pro för VoLTE. 3G näten i Sverige har börjat stängas ner och där du inte har 3G så kommer samtal göras över 2G och du kan inte ha samtal och internet samtidigt.

Är UK bättre att köpa ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpeltoniem:

Är UK bättre att köpa ifrån?

I den bemärkelse att 4G+/CA stödet, så ja. däremot är UK 3:e land numera (gällande paket) så det kan tillkomma moms+ hanteringsavgifter beroende på hur eBay hanterar det/företaget du köper ifrån. Gällande VoLTE/VoWi-Fi så är svaret nej. Jag har en person som har en Pixel 3a XL som inte får VoLTE/VoWi-Fi med en Pixel 3a XL som är köpt inom EU. Är helt enkelt så att våra svenska operatörer inte accepterar den telefonen för dessa funktioner tyvärr

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig